Tekirdağ'ın Çorlu ilçesinde 8 Temmuz 2018’de meydana gelen ve 7’si çocuk 25 kişinin yaşamını yitirdiği Çorlu Tren Katliamına ilişkin 13 kişi hakkında “Taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olmak” suçlamasıyla açılan davanın 17’nci duruşması Çorlu 1’inci Ağır Ceza Mahkemesi'nde görüldü. Duruşmaya, katliamda hayatını kaybedenlerin yakınları ve avukatları katılırken, sanıklar ve avukatları da hazır bulundu.
Duruşmada ilk olarak yakınlarını kaybedenlerin avukatları, sanıkların “olası kastla” yargılanmasını talep etti.
HAPİS VE TUTUKLAMA TALEBİ
İddia makamı ise yargılanan 13 sanık hakkında hazırladığı mütalaayı mahkemeye sundu. Mütalaada, sanıklardan Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) 1’inci Bölge Demiryolu Bakım Servis Müdürü Mümin Karasu, Halkalı 14’üncü Demiryolu Bakım Müdürü Turgut Kurt ve Tekirdağ ilçesi Çerkezköy Yol Bakım ve Onarım Şefi Özkan Polat’ın "bilinçli taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olma” suçundan hapis cezası verilerek tutuklanması talep edildi.
Savcı mütalaasında, aralarında 4 mühendisin de yer aldığı 10 sanık için ise “Basit taksirle birden çok ölme neden olma”dan cezalandırılmalarını belirtti.
Mütalaanın ardından mahkeme heyeti, tutuklama taleplerinin hükümle birlikte değerlendirilmesine karar vererek, duruşmayı 24 Ocak’a erteledi.
NE OLMUŞTU?
Edirne'nin Uzunköprü ilçesinden İstanbul Halkalı'ya gitmek için hareket eden, 362 yolcu ve 6 personelin bulunduğu tren, 8 Temmuz 2018'de Tekirdağ'ın Çorlu ilçesi Sarılar Mahallesi yakınlarında raydan çıkarak devrildi. Kazada 7'si çocuk 25 kişi yaşamını yitirdi, 328 kişi de yaralandı. Çorlu Cumhuriyet Başsavcılığı'nca kazanın meydana gelmesinde kusurlu bulunan TCDD 1'inci Bölge Müdürlüğü Halkalı 14'üncü Demiryolu Bakım Müdürlüğü'nde müdür olarak görev yapan Turgut Kurt, Çerkezköy Yol Bakım Şefliği'nde çalışan Yol Bakım ve Onarım Şefi Özkan Polat, Yol Bakım Şefliği'nde Hat Bakım ve Onarım Memuru Celaleddin Çabuk ile TCDD bünyesinde çalışan ve mayıs ayındaki yıllık umumi muayene raporunda imzası bulunan Köprüler Şefi Çetin Yıldırım hakkında 'taksirli ölüme ve yaralanmaya neden olmak' suçundan 2'şer yıldan 15'er yıla kadar hapis istemiyle Çorlu 1'inci Ağır Ceza Mahkemesi'nde dava açıldı.
Sanıkların tutuksuz yargılandığı dava sürürken, Çorlu Cumhuriyet Başsavcılığı alınan yeni bilirkişi raporunun ardından soruşturmanın genişletilmesine karar verdi. Başsavcılık, kazanın meydana gelmesinde hava durumunun takip edilmemesi, hava durumunun takip edilememesi nedeniyle olumsuz hava koşullarında demir yolu hattının özel olarak muayene edilememesi, menfezin ve çevresindeki hat kesimin gerekli bakımlarının, temizliğinin, yabani otla mücadelesinin yapılmaması, kaza yeri menfezinin İstanbul istikametindeki büzün tıkalı olması nedeniyle, büze gelen yağmur suyunun aradaki kanal vasıtasıyla kaza menfezine yönelmesi sebeplerinin etkili olduğunu değerlendirdi.