Türkiye’de birçok bankanın sunduğu kredi kartı puanları 31 Aralık’ta sıfırlanacak. Tüketici dernekleri, mağduriyet yaşamamak için puanların son tarih öncesinde kullanılmasını öneriyor.
Tüketiciler Konfederasyonu (TÜKON) Genel Başkan Vekili Aziz Koçal, kredi kartı puanlarının, yapılan harcamalar karşılığında tüketicilere sağlanan bir hak olduğunu belirterek, bu puanların süre sınırlamalarıyla tüketicilerden alınmaması gerektiğini söyledi. Koçal, bankaların yıl sonu gibi dönemlerde kredi kartı puanlarını silmesi veya geçerlilik sürelerini sınırlamasının tüketicilerin hak kaybına yol açtığını ifade etti.
Koçal, “Kredi kartı puanları, tüketicilerin finansal işlemleri karşılığında elde ettiği bir hak olup, bu hakka keyfi kısıtlamalar getirilemez. Bankaların puanları yıl sonunda silmesi, açıkça tüketici haklarına aykırıdır. Bu uygulamalar, bankalara olan güveni sarsar ve finansal sistemde güvensizlik yaratır” dedi.