En Efsane Superbowl Reklamları

Amerikan futbolu, uluslararası alanda o kadar büyük bir üne sahip olmasa da, bu sporun final karşılaşmasındaki konserler ve şovlar ve hatta gösterilen reklamlar bile dünya çapında haberlere konu oluyor. 2023 yılı super bowl finalinde 30 saniyelik bir reklam spotu için 7 milyon dolarlık bir miktar belirlenmiştir. Bu 30 saniye için böyle bir miktar ayıran firmalar da etkileyici reklamlar yapmak istiyorlar. Bu yüzden de sıradan olmayan fikirler ve reklam yönetmenleri arıyorlar. Gladyatör filminin efsane yönetmeni Ridley Scott da aslında kariyerinin parlama noktasını Super bowl finali için Apple firmasına hazırladığı reklamla yaşadı.

Bu spor organizasyonunun finali sadece bir Amerikan futbolu etkinliği olmaktan çıkıp, Birleşik Devletler kültürünün ve hayat tarzının minyatür bir canlandırması ve propaganda alanı olma halini aldı.

24024611202404 2

Super Finalini Beklerken Kazanmaya Devam Etmek İçin Karavanbet

Belki 30 saniyede 7 milyon dolar kazanamazsınız ama, Karavan casino https://karavanbets-tr.com/ kısa sürede büyük ikramiyeler kazanma fırsatı sunuyor. Gates of olympus, sweet bonanza, sugar rush, queen of egypt gibi efsane oyunlar karavanbet casino platformunda sizi bekliyor. Karavan casino promosyon kodu kullanarak ilk yatırımınızda 50000 TL’ye kadar %100 bonus alma şansınız var. Tek yapmanız gereken karavan bet güncel adresine girmek. Ardından kayıt olup karavan bet casino giriş sağlayarak oynamaya başlayabilirsiniz. Karavanbet curaçao lisanslı ile güvenli bir oyun ortamı sunuyor. Karavan bet giriş yaptıktan sonra SSL sistemi ile bütün bilgileriniz güvence altındadır.

Hijyen Belgesi İzmir Hijyen Belgesi İzmir

Efsana Ridley Scott ile Başladı

22 Ocak 1984 tarihinde reklamcılık sektörünü derinden sarsan kısa bir video yayınlandı. Apple Macinstosh bilgisayarını tanıtmak için Super Bowl XVIII için reklam çekme işini Ridley Scott’a verdi. Ridley Scott, George Orwell’in 1984 adlı romanından esinlenerek bir reklam filmi çekti. Apple yöneticilerinin filmi beğenmemesi ve yayınlamak istememelerine rağmen, Steve Jobs filmi çok beğendi ve yayınlanmasında ısrar etti. Ve ısrarının haklı olduğu da ortaya çıktı. Reklam bugün bile efsane olarak anılıyor.

Reklamda Ne Anlatılıyor?

Kasvetli bir ortam. Giri ve soğuk bir dünya. ‘’Büyük Birader’’ kitleleri manipüle etmek için bir konuşma yapıyor. İnsanlar kontrol altında kölelerden ibaret.

İşte bu anı kırmızı şortuyla ekrana doğru koşan bir kadın bozar. Elinde bir balyozla ekrana saldırır. Ve ekran paylaşılır. Bu sırada ekrana bir yazı belirir. ‘’1984, 1984 gibi olmayacak’’. Bu yazı Apple’nın insanları IBM’in baskıcı etkisine karşı koruyacağına ve de bilgisayarların özgürlükçü etkisine vurgu yapmaktadır.

Apple’ın 1984 reklamı, sadece bir ürün tanıtımından çok daha fazlasıdır; toplumsal değişim ve bireyselliğin savunucusu olarak öne çıkmıştır.

Unutulamayan Diğer Reklamlar

Apple reklamından sonra artık bütün firmalar ikon haline gelecek reklamlar üretme yarışına girdiler. Bunlardan bazıları şöyle:

Reklamın Adı

Marka

Yayın Tarihi

Yönetmen

Temel Mesaj

Etkisi

Hey Kid, Catch!

Coca-Cola

1980

N. Lee Lacy

"Bir Coca-Cola ile gülümse!" Duygusal bir bağ kurarak paylaşımın önemini vurguladı.

Reklam, Coca-Cola'nın imajını güçlendirdi ve yıllar boyunca hatırlanan bir klasik haline geldi.

Whassup?

Budweiser

2000

Charles Stone III

Arkadaşlık ve eğlence temasıyla mizahi bir selamlaşma.

Toplumda bir dil akımı yaratarak markanın popülaritesini artırdı.

The Man Your Man Could Smell Like

Old Spice

2010

Tom Kuntz

Kendine güvenen erkek imajı; mizrahi bir dille tanıtım.

Viral hale gelerek sosyal medyada geniş yankı buldu; markanın genç nesil ile bağ kurmasını sağladı.

Günümüzde de her Super Bowl finalinde çıkacak reklamlar merakla bekleniyor.