Van’ın İpekyolu ilçesine bağlı Bakraçlı (Yedi Kilise) Mahallesi sakinleri, yıllardır su sorunu yaşıyor. 19 Ağustos 2019 tarihinde kayyım atanan Van Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Van Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü’ne (VASKİ) başvuru yapan yurttaşlar, taleplerine cevap verilmediğini belirtti.
Sürekli suların kesildiğini belirten mahalle sakinlerinden Devlet İrat, bulaşık, çamaşır, banyo ve içme suyu ihtiyacı için su taşımak zorunda kaldığını söyledi. Kış mevsimiyle birlikte koşullarının daha da zorlaştığını ifade eden Devlet, “Yaz mevsiminde el birliğiyle su ihtiyacımı karşılayabiliyorum ama kış soğukları bizi perişan etti” dedi.
‘Suyu süzerek kullanmaya çalışıyorum’
Komşusunun beslediği hayvanlar için çektiği suyu hortumla alarak sorunu çözmeye çalışan Devlet, “Kış soğukları hortumu dondurduğundan hortum kırılıyor. Ayda en az iki defa metrelerce hortum almak zorunda kalıyorum. Hayvanlar için dağdan çekilen su olduğu için pislik akıyor. Suyu bir bez yardımıyla süzdükten sonra kullanabiliyorum” diye konuştu.
‘Defalarca aramama rağmen VASKİ sorunumu çözmüyor’
Defalarca VASKİ’ye sorunu bildirdiğini fakat çözmediklerini kaydeden Devlet, “VASKİ’yi arıyorum. Çalışanları geliyor ama çözülmüyor. Ben bu yaşlı halimle soğuk havalara rağmen kendimce çözüm bulmak için uğraşıyorum. Bir an önce su sorununun çözülmesini istiyorum” sözlerini kullandı.
‘Mahallede 3 ay su akmadı’
Kendisinin de yıllardır su sorunu yaşadığını söyleyen Zahide Tayanir, daha önce 3 ay boyunca tüm mahallenin sularının kesildiğini söyledi. Yetkililerin ise “Depoda su kalmadı” sözleriyle geçiştirdiklerini aktaran Zahide, mahallede yaşayan herkesin metrelerce uzakta olan çeşmeden su ihtiyaçlarını karşıladığını dile getirdi. Zahide, “Şu an sadece ben ve birkaç mahalleli bu sorunla karşı karşıyayız. Yaşlıyım, evde hastam var. Artık kalıcı bir çözüm istiyorum” şeklinde konuştu.