Yoksul vatandaşlarımıza en yakın noktada ve insan odaklı bir anlayışla hizmet sunabilmek için bilgi ve iletişim teknolojilerini yoğun olarak kullanan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü "Alo Sosyal Yardım Hattı (144)"nı vatandaşımızın hizmetine sunmuştur.
Alo Sosyal Yardım Hattı (144), Yoksullukla etkin bir mücadele için fakir ve muhtaç vatandaşlarımızın güçlendirilmesi, bilgiye ve yardıma erişim fırsatlarının arttırılması amacıyla hayata geçirilmiş bir projedir.
Sabit hatlardan 144 tuşlandığında ücretsiz olarak aranabilen Alo Sosyal Yardım Hattı ile sosyal yardıma ihtiyacı olan vatandaşlarımıza profesyonel iletişim desteği sağlanmaktadır.
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü bu kapsamda 10 kişiden oluşan bir Çağrı Merkezi kurmuştur.
Alo Sosyal Yardım Hattı ile vatandaşlarımız sadece 144"ü tuşlayarak ücretsiz bir şekilde SYDGM"ye ulaşmakta ve karşılarında çağrı destek personelimizi bulmaktadırlar. Çağrı destek personelimiz vatandaşımızın talebini dinledikten sonra gerekli bilgilendirmelerde bulunmaktadır. Şayet iletilen talep mahalli Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfını ilgilendiriyorsa, çağrı destek personelimiz vatandaşımızı doğrudan ilgili SYD Vakfına aktarmaktadır.
Alo Sosyal Yardım Hattı ile vatandaşlarımızın:
- Sosyal yardımlar ve proje destekleri konusunda ilk ağızdan profesyonel bir şekilde bilgilendirilmesi,
- Taleplerinin durumu hakkında bilgi alması sağlanmaktadır.
Alo Sosyal Yardım Hattının hizmete girmesiyle birlikte, SYDGM"nin yürütmüş olduğu yardım ve proje uygulamaları konusunda vatandaşlardan gelen soru, şikayet ve öneriler değerlendirilerek tıkanan noktalar tespit edilmekte ve sorunlara müdahale edilmektedir.
ALO 144 Sosyal Yardım Hattı Nedir?
Kimler Faydalanır?
Nasıl Hizmet Verir?
Yoksul vatandaşlarımıza en yakın noktada ve insan odaklı bir anlayışla hizmet sunabilmek için bilgi ve iletişim teknolojilerini yoğun olarak kullanan Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü “Alo 144 Sosyal Yardım Hattı”nı 27.10.2009 tarihinde vatandaşımızın hizmetine sunulmuştur.
Sabit hatlardan 144 tuşlandığında ücretsiz olarak aranabilen Alo Sosyal Yardım Hattı ile sosyal yardıma ihtiyacı olan vatandaşlarımıza profesyonel iletişim desteği sağlanmaktadır.
Alo 144 Sosyal Yardım Hattı ile ilgili Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Alo 144 Sosyal Yardım Hattı resmi internet sitesinde detaylı olarak açıklamalarda bulunulmuştur. Bu konuda yer alan detaylı açıklama aşağıya aynen aktarılmıştır.
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Çağrı Merkezlerinden Alo 144 Sosyal Yardım Hattı aracılığı ile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından yürütülen şartlı eğitim/sağlık yardımları, kömür yardımı, gıda yardımı, engelli aylığı, eşi vefat eden kadınlara yapılan yardımlar, barınma yardımı, doğum yardımı vb. yardımlar ile proje destekleri hakkında yapılan her türlü talep, öneri ve şikâyetler alınmakta, veri tabanı incelenerek arayan kişiye başvurusunun durumu hakkında bilgi verilmekte, ilgili İl/İlçe Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına yönlendirme yapılmaktadır.
Alo 144 Sosyal Yardım Hattı hafta sonu ve resmi tatil günleri hariç olmak üzere hafta içi 08:00 – 21:00 saatleri arasında hizmet vermektedir.
Alo 144 Hattına yurt içinden yapılan aramalar ücretsizdir.
Kürtçe ve Arapça bilen personel bu dillerde gelen çağrıları cevaplamaktadır.
İşaret dili bilen personel görevlendirilerek, telefon görüşmesi yapamayan işitme ve konuşma engelli vatandaşlarımızla 0 549 441 2 144 nolu hat üzerinden görüntülü görüşme yapılabilmektedir.
Bakanlığımız hizmetlerinin daha etkin verilebilmesi için tüm mobil ve sabit telefon operatörleri ile yazışma yapılarak, vatandaşlarımızın Alo 144 Hattı’na ücretsiz mesaj (sms) gönderilebilmektedir. Özellikle işitme ve konuşma engelli vatandaşlarımız, tüm cep telefonu operatörlerinden ad soyad, T.C kimlik numarası ve taleplerini içeren mesaj yazarak 144 numarasına gönderebilmekte, talepler ilgili personel tarafından değerlendirilerek telefon veya sms ile vatandaşlara geri dönüş yapılarak bilgi verilmektedir.
Bakanlığımız ile hizmet kitlemiz arasında köprü görevini üstlenecek olan Çağrı Merkezimizle; kaliteli ve kontrollü bir iletişimin sağlanması, teşkilatlarımızın iş yükünün hafifletilmesi, verimliliğin arttırılması, düzenli ve sürekli veri akışının sağlanması, hizmetlerin iyileştirilmesi için geribildirim ve vatandaş memnuniyetini arttırmayı hedeflemekteyiz.
Şeklinde yapılan açıklamanın yanı sıra vatandaşlar, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın Alo 183 Aile, Kadın, Çocuk, Yaşlı ve Engelli Sosyal Destek Hattı ile Alo 144 Sosyal Yardım Hattı‘na taleplerini, şikayetlerini ücretsiz mesaj atarak da iletebilecek.