Çevrimiçi öğretime ani geçiş, birçok öğretmen ve öğrenciyi ciddi zorluklarla karşı karşıya bıraktı. Öğretmenlerin fiziksel dokümanları e-öğrenme platformlarında göstermesi zor olduğundan öğrencilerin de doğru bir şekilde anlaması zordur.

Bu geçiş esas olarak, çoğu ülkede ciddi bir tecritin uygulandığı COVID-19 sırasında meydana geldi. Daha önce internet erişimi olmayan öğretmenlerin interneti bulması gerekiyordu. Elektronik sınavlar oluşturma, yazım denetimi yapma ve öğrencilerin gönderdiği çalışmalarda yapay zekayı tespit etme konusunda kendilerine yardımcı olacak çevrimiçi araçlar aradılar.

Tüm öğrenme çevrimiçi olarak yapılırken, öğrenciler çalışmalarını PDF dosyaları ve görseller halinde sunduklarında, öğretmenlerin hataları kontrol etmesi ve bulması giderek zorlaşıyordu.

O zamandan bu tarihe kadar, çevrimiçi araçların kullanımı, ister çevrimiçi ister fiziksel olarak öğrencilere eğitim vermeleri için bu araçların gerekli olduğunu düşündükleri için öğretmenler için kullanışlı hale geldi.

Bu makale yalnızca, hangi araçla neyi öğretiyorlarsa öğretsinler, öğrencilere eğitim vermelerinde yardımcı olacak, öğretmenler için bazı yararlı ve temel araçlara odaklanmaktadır.

Bazı araçları ve bunların çalışmalarını, öğretmenlere nasıl yardımcı olabileceklerinin ayrıntılarıyla birlikte listeleyeceğim için sonuna kadar okumaya devam edin.

Öğretmenler için 5 Önemli Çevrimiçi Araç

Öğretmenler için harika olan bazı kullanıcı dostu ve etkili araçları kısa listeye aldım.

Prepostseo İntihal kontrol

Birçok öğrenci ödevlerini veya ev ödevlerini tamamlamak için başka kaynaklardan yardım alır. Bazı öğrenciler içeriği doğrudan başka kaynaklardan kopyalayıp çalışmalarına yapıştırarak erken tamamlayabilir ve öğretmenlerinden kredi alabilirler.

Öğrencilerin bu aptalca uygulamaları, gönderdikleri çalışmalarda intihal tespitine yol açarak o konu için puan kaybına neden olabilir. Bu tür şeyler öğrencilerin yaratıcılığını da engelliyor.

Öğretmenler kopyala-yapıştır ve kopya çekmeyi önlemek amacıyla öğrenci gönderimlerini kontrol etmek için intihal denetleyici araçlarını kullanabilir. Aynı zamanda kendi intihallerini tespit etmelerine, etik yazma uygulamalarını teşvik etmelerine ve gönderilerde uygun alıntıları teşvik etmelerine yardımcı olacaktır. Öğretmenlerin bu seviyedeki katılığı, öğrencilerin yetersiz yazma uygulamalarını düzeltmelerine yardımcı olacaktır.

Prepostseo'nun intihal denetleyicisi, öğretmenlerin öğrenci gönderimlerini kontrol etmeleri için harika bir araçtır. Aracın gezinmesi basittir. Araç aynı zamanda öğrencilerdeki intihal içeriğin kesin yüzdesini veren etkili sonuçlar da sağlar.

Aracın çalıntı içeriği nasıl vurguladığını görmek için aşağıdaki ekran görüntüsüne bakın.

Ekran Resmi 2024 12 24 12.46.01

Ekran görüntüsünde aracın paragraftaki intihal içeriğin altını çizdiğini görebilirsiniz. Ayrıca içeriğin kopyalandığı sayfalara giden bağlantıların da yüzdesini gösterdi.

Öğretmenler de bu sayede öğrencilerin gönderimlerini bu araca girebilir ve anında sonuca ulaşabilirler. Öğrencilerin performansının kaydını tutmak için aracın gösterdiği raporu indirebilirler.

Eğitim sendikaları Oktugan'ın katledilmesini protesto etti Eğitim sendikaları Oktugan'ın katledilmesini protesto etti

Yapay Zeka Dedektörü CopyLeaks

Web sitelerinden ve Wikipedia'dan yardım alan birçok öğrenci gibi, bazıları da ödevlerini tamamlamak için Chat GPT veya Gemini gibi yapay zeka araçlarını kullanıyor. Öğrenciler, yapay zeka tarafından oluşturulan çalışmaları, akademik dürüstlüğe zarar veren şeyleri belirtmeden, kendilerine aitmiş gibi göndermeyi tercih ediyorlar. Yapay zekanın aşırı kullanımı öğrencilerin zihinsel katılımını azaltabilir ve bu da hafıza bozukluğu riskini artırabilir.

Öğretmenler, öğrencilerin içeriğini kontrol etmek için çevrimiçi AI tespit araçlarını kullanabilir. Olağanüstü bir yapay zeka tespit aracının en önemli örneği, CopyLeaks'in yapay zeka dedektörüdür. Araç, gelişmiş algoritmalara dayanır ve yapay zeka kullanılarak oluşturulan metni anında vurgular.

Aşağıda araçların çıktısının ekran görüntüsünü paylaştım.

Ekran Resmi 2024 12 24 12.46.15

Araç, metnin tamamını vurguladı ve yapay zeka olarak işaretledi. Bu sonuca yol açan bu içeriği oluştururken yapay zekayı kullandım. 

Öğretmenler de öğrencilerin çalışmalarını araca yükleyerek bu şekilde yükleyebilirler. Öğretmenlerin yapay zekayı manuel olarak kontrol etmesi zor ve zaman alıcı olabilir ancak bu aracı kullanmak, yapay zekayı birkaç dakika içinde kontrol etmelerine yardımcı olacaktır.

JotForm'dan Sınav Oluşturucu

Öğretmenler için oldukça yararlı olan bir diğer araç ise Sınav oluşturma aracıdır. Sınav oluşturmak öğretmenlerin ortak bir görevidir ve bunu günlük olarak yapmak zorunda kalabilirler. Ancak testin tamamını manuel olarak oluşturmak veya yazmak çok fazla zaman ve çaba gerektirir. 

Bu araç öğretmenlerin yalnızca birkaç dakika içinde testler oluşturmasına olanak tanır. Araç, çeşitli soru türleri (çoktan seçmeli, kısa cevap vb.) sunar, sınav tasarımını özelleştirir ve bunu öğrencilere atar. Araç ayrıca Google E-Tablolar gibi diğer çevrimiçi araçlarla da entegre edilebilir ve bu da puanların takibini kolaylaştırır.

Aşağıda, oluşturduğunuz sınavın nasıl görüneceğine dair bir resim gösterdim.

Ekran Resmi 2024 12 24 12.46.28

Araç oldukça faydalıdır. Öğretmenler seri numaralarını, seçenek sayısını ve özelleştirmek istedikleri diğer tüm şeyleri konulara veya kendi tercihlerine göre düzenleyebilirler. Öğretmenler ayrıca zamandan ve emekten tasarruf edecek bir şablonu düzenleyebilirler.

Editpad Metin Özetleme

Öğretmenlerin çoğu, yeni bir konuya veya bölüme başlamadan önce veya sonra özetler yapma ve önemli noktalar yapma alışkanlığına sahiptir. Öğretmenler metni araca yapıştırabilir ve araç otomatik olarak kısa bir özet oluşturacaktır. Bu özellikle çalışma kılavuzları oluşturmak, ders planları hazırlamak veya öğrencilere karmaşık konulara hızlı genel bakış sağlamak için kullanışlıdır.

Aracın nasıl çalıştığını daha iyi anlamanıza yardımcı olmak için aşağıda aracın çalışmasına ilişkin bir ekran görüntüsü paylaştım.

Ekran Resmi 2024 12 24 12.46.41

Araç metni anında özetledi. Sadece gerekli ayrıntılara yer verilmiş ve kısa ve öz olması için tüm gereksiz ayrıntılar kaldırılmıştır. 

Ayrıca girdi 98 kelime iken çıktı, kısa versiyon 48 kelimeydi. Özetlenmiş versiyonu kaydetmek için öğretmenler metni indirebilir veya kopyalayabilir.

Bu özetler, öğretmenlerin öğrencilerin ana fikri ve konunun önemli noktalarını anında kavramalarını sağlamalarına yardımcı olur.

Wordcount'un Dilbilgisi Denetleyicisi

Doğru yazım ve dil bilgisi akademik yazımın önemli bir yönüdür. Ancak çok fazla öğrencinin yazılarını okumak ve kontrol etmek öğretmen için zor bir iş olabilir. Dilbilgisi denetleyicisi, öğrencilerin yaptığı yazım ve dilbilgisi hatalarını kontrol etmek için öğretmenler tarafından kullanılabilecek gelişmiş bir araçtır.

Öğretmenler öğrencilerin gönderimlerini yapıştırabilir veya yükleyebilir; araç, hataları hızlı bir şekilde vurgulayacaktır. Araç ayrıca öğretmenlerin öğrencileri daha iyi öğrenebilmeleri için yönlendirmelerine yardımcı olan iyileştirme önerileri de sağlar.

Aracın yazım ve dil bilgisini nasıl kontrol ettiğini göstermek için aşağıya aracın çalışmasının bir ekran görüntüsünü ekledim.

Ekran Resmi 2024 12 24 12.46.50

Araç, tüm yazım ve dil bilgisi hatalarını vurguladı. Aynı zamanda doğru seçenekleri de önerir. Öğretmenler, mutlaka öğrenecekleri öğrenciler için bu hataları işaretleyebilirler.

Bu araç, öğretmenleri öğrencileri ayrıntılara dikkat etmeye teşvik etmeye teşvik eder. Ancak araç, öğrencilerin çalışmalarındaki hataları manuel olarak kontrol etmek zorunda olmadıkları için öğretmenlerin zamandan ve emekten tasarruf etmesini sağlar.

Son Düşünceler

Çevrimiçi öğretimdeki değişiklik, öğretmenlerin derslere yaklaşma ve öğrencilere ders verme şeklini değiştirdi. 

Ancak elektronik öğrenme platformlarına geçiş birçok engeli de beraberinde getirmiş, çevrimiçi araçların varlığı öğretmenlere etkili ve verimli çözümler sunmuştur. İntihal tespitinden sınav oluşturmaya ve yazma becerilerini geliştirmeye kadar bu kullanıcı dostu araçlar, öğretmenlerin zamandan tasarruf etmesine ve öğrencilerinin çalışmalarının bütünlüğünü sağlamasına yardımcı olur.

Öğretmenler bu temel araçları kullanarak öğrencilerin öğrenme deneyimini geliştirebilirler. Bu araçların yardımıyla öğretmenler, öğrenciler için daha etik ve etkileşimli bir ortam da geliştirebilirler.

Öğretmenler için Temel Çevrimiçi Araçlar

Çevrimiçi öğretime ani geçiş, birçok öğretmen ve öğrenciyi ciddi zorluklarla karşı karşıya bıraktı. Öğretmenlerin fiziksel dokümanları e-öğrenme platformlarında göstermesi zor olduğundan öğrencilerin de doğru bir şekilde anlaması zordur.

Bu geçiş esas olarak, çoğu ülkede ciddi bir tecritin uygulandığı COVID-19 sırasında meydana geldi. Daha önce internet erişimi olmayan öğretmenlerin interneti bulması gerekiyordu. Elektronik sınavlar oluşturma, yazım denetimi yapma ve öğrencilerin gönderdiği çalışmalarda yapay zekayı tespit etme konusunda kendilerine yardımcı olacak çevrimiçi araçlar aradılar.

Tüm öğrenme çevrimiçi olarak yapılırken, öğrenciler çalışmalarını PDF dosyaları ve görseller halinde sunduklarında, öğretmenlerin hataları kontrol etmesi ve bulması giderek zorlaşıyordu.

O zamandan bu tarihe kadar, çevrimiçi araçların kullanımı, ister çevrimiçi ister fiziksel olarak öğrencilere eğitim vermeleri için bu araçların gerekli olduğunu düşündükleri için öğretmenler için kullanışlı hale geldi.

Bu makale yalnızca, hangi araçla neyi öğretiyorlarsa öğretsinler, öğrencilere eğitim vermelerinde yardımcı olacak, öğretmenler için bazı yararlı ve temel araçlara odaklanmaktadır.

Bazı araçları ve bunların çalışmalarını, öğretmenlere nasıl yardımcı olabileceklerinin ayrıntılarıyla birlikte listeleyeceğim için sonuna kadar okumaya devam edin.

Öğretmenler için 5 Önemli Çevrimiçi Araç

Öğretmenler için harika olan bazı kullanıcı dostu ve etkili araçları kısa listeye aldım.

Prepostseo İntihal kontrol

Birçok öğrenci ödevlerini veya ev ödevlerini tamamlamak için başka kaynaklardan yardım alır. Bazı öğrenciler içeriği doğrudan başka kaynaklardan kopyalayıp çalışmalarına yapıştırarak erken tamamlayabilir ve öğretmenlerinden kredi alabilirler.

Öğrencilerin bu aptalca uygulamaları, gönderdikleri çalışmalarda intihal tespitine yol açarak o konu için puan kaybına neden olabilir. Bu tür şeyler öğrencilerin yaratıcılığını da engelliyor.

Öğretmenler kopyala-yapıştır ve kopya çekmeyi önlemek amacıyla öğrenci gönderimlerini kontrol etmek için intihal denetleyici araçlarını kullanabilir. Aynı zamanda kendi intihallerini tespit etmelerine, etik yazma uygulamalarını teşvik etmelerine ve gönderilerde uygun alıntıları teşvik etmelerine yardımcı olacaktır. Öğretmenlerin bu seviyedeki katılığı, öğrencilerin yetersiz yazma uygulamalarını düzeltmelerine yardımcı olacaktır.

Prepostseo'nun intihal denetleyicisi, öğretmenlerin öğrenci gönderimlerini kontrol etmeleri için harika bir araçtır. Aracın gezinmesi basittir. Araç aynı zamanda öğrencilerdeki intihal içeriğin kesin yüzdesini veren etkili sonuçlar da sağlar.

Aracın çalıntı içeriği nasıl vurguladığını görmek için aşağıdaki ekran görüntüsüne bakın.

Ekran görüntüsünde aracın paragraftaki intihal içeriğin altını çizdiğini görebilirsiniz. Ayrıca içeriğin kopyalandığı sayfalara giden bağlantıların da yüzdesini gösterdi.

Öğretmenler de bu sayede öğrencilerin gönderimlerini bu araca girebilir ve anında sonuca ulaşabilirler. Öğrencilerin performansının kaydını tutmak için aracın gösterdiği raporu indirebilirler.

Yapay Zeka Dedektörü CopyLeaks

Web sitelerinden ve Wikipedia'dan yardım alan birçok öğrenci gibi, bazıları da ödevlerini tamamlamak için Chat GPT veya Gemini gibi yapay zeka araçlarını kullanıyor. Öğrenciler, yapay zeka tarafından oluşturulan çalışmaları, akademik dürüstlüğe zarar veren şeyleri belirtmeden, kendilerine aitmiş gibi göndermeyi tercih ediyorlar. Yapay zekanın aşırı kullanımı öğrencilerin zihinsel katılımını azaltabilir ve bu da hafıza bozukluğu riskini artırabilir.

Öğretmenler, öğrencilerin içeriğini kontrol etmek için çevrimiçi AI tespit araçlarını kullanabilir. Olağanüstü bir yapay zeka tespit aracının en önemli örneği, CopyLeaks'in yapay zeka dedektörüdür. Araç, gelişmiş algoritmalara dayanır ve yapay zeka kullanılarak oluşturulan metni anında vurgular.

Aşağıda araçların çıktısının ekran görüntüsünü paylaştım.

Araç, metnin tamamını vurguladı ve yapay zeka olarak işaretledi. Bu sonuca yol açan bu içeriği oluştururken yapay zekayı kullandım. 

Öğretmenler de öğrencilerin çalışmalarını araca yükleyerek bu şekilde yükleyebilirler. Öğretmenlerin yapay zekayı manuel olarak kontrol etmesi zor ve zaman alıcı olabilir ancak bu aracı kullanmak, yapay zekayı birkaç dakika içinde kontrol etmelerine yardımcı olacaktır.

JotForm'dan Sınav Oluşturucu

Öğretmenler için oldukça yararlı olan bir diğer araç ise Sınav oluşturma aracıdır. Sınav oluşturmak öğretmenlerin ortak bir görevidir ve bunu günlük olarak yapmak zorunda kalabilirler. Ancak testin tamamını manuel olarak oluşturmak veya yazmak çok fazla zaman ve çaba gerektirir. 

Bu araç öğretmenlerin yalnızca birkaç dakika içinde testler oluşturmasına olanak tanır. Araç, çeşitli soru türleri (çoktan seçmeli, kısa cevap vb.) sunar, sınav tasarımını özelleştirir ve bunu öğrencilere atar. Araç ayrıca Google E-Tablolar gibi diğer çevrimiçi araçlarla da entegre edilebilir ve bu da puanların takibini kolaylaştırır.

Aşağıda, oluşturduğunuz sınavın nasıl görüneceğine dair bir resim gösterdim.

Araç oldukça faydalıdır. Öğretmenler seri numaralarını, seçenek sayısını ve özelleştirmek istedikleri diğer tüm şeyleri konulara veya kendi tercihlerine göre düzenleyebilirler. Öğretmenler ayrıca zamandan ve emekten tasarruf edecek bir şablonu düzenleyebilirler.

Editpad Metin Özetleme

Öğretmenlerin çoğu, yeni bir konuya veya bölüme başlamadan önce veya sonra özetler yapma ve önemli noktalar yapma alışkanlığına sahiptir. Öğretmenler metni araca yapıştırabilir ve araç otomatik olarak kısa bir özet oluşturacaktır. Bu özellikle çalışma kılavuzları oluşturmak, ders planları hazırlamak veya öğrencilere karmaşık konulara hızlı genel bakış sağlamak için kullanışlıdır.

Aracın nasıl çalıştığını daha iyi anlamanıza yardımcı olmak için aşağıda aracın çalışmasına ilişkin bir ekran görüntüsü paylaştım.

Araç metni anında özetledi. Sadece gerekli ayrıntılara yer verilmiş ve kısa ve öz olması için tüm gereksiz ayrıntılar kaldırılmıştır. 

Ayrıca girdi 98 kelime iken çıktı, kısa versiyon 48 kelimeydi. Özetlenmiş versiyonu kaydetmek için öğretmenler metni indirebilir veya kopyalayabilir.

Bu özetler, öğretmenlerin öğrencilerin ana fikri ve konunun önemli noktalarını anında kavramalarını sağlamalarına yardımcı olur.

Wordcount'un Dilbilgisi Denetleyicisi

Doğru yazım ve dil bilgisi akademik yazımın önemli bir yönüdür. Ancak çok fazla öğrencinin yazılarını okumak ve kontrol etmek öğretmen için zor bir iş olabilir. Dilbilgisi denetleyicisi, öğrencilerin yaptığı yazım ve dilbilgisi hatalarını kontrol etmek için öğretmenler tarafından kullanılabilecek gelişmiş bir araçtır.

Öğretmenler öğrencilerin gönderimlerini yapıştırabilir veya yükleyebilir; araç, hataları hızlı bir şekilde vurgulayacaktır. Araç ayrıca öğretmenlerin öğrencileri daha iyi öğrenebilmeleri için yönlendirmelerine yardımcı olan iyileştirme önerileri de sağlar.

Aracın yazım ve dil bilgisini nasıl kontrol ettiğini göstermek için aşağıya aracın çalışmasının bir ekran görüntüsünü ekledim.

Araç, tüm yazım ve dil bilgisi hatalarını vurguladı. Aynı zamanda doğru seçenekleri de önerir. Öğretmenler, mutlaka öğrenecekleri öğrenciler için bu hataları işaretleyebilirler.

Bu araç, öğretmenleri öğrencileri ayrıntılara dikkat etmeye teşvik etmeye teşvik eder. Ancak araç, öğrencilerin çalışmalarındaki hataları manuel olarak kontrol etmek zorunda olmadıkları için öğretmenlerin zamandan ve emekten tasarruf etmesini sağlar.

Son Düşünceler

Çevrimiçi öğretimdeki değişiklik, öğretmenlerin derslere yaklaşma ve öğrencilere ders verme şeklini değiştirdi. 

Ancak elektronik öğrenme platformlarına geçiş birçok engeli de beraberinde getirmiş, çevrimiçi araçların varlığı öğretmenlere etkili ve verimli çözümler sunmuştur. İntihal tespitinden sınav oluşturmaya ve yazma becerilerini geliştirmeye kadar bu kullanıcı dostu araçlar, öğretmenlerin zamandan tasarruf etmesine ve öğrencilerinin çalışmalarının bütünlüğünü sağlamasına yardımcı olur.

Öğretmenler bu temel araçları kullanarak öğrencilerin öğrenme deneyimini geliştirebilirler. Bu araçların yardımıyla öğretmenler, öğrenciler için daha etik ve etkileşimli bir ortam da geliştirebilirler.