Popüler sosyal medya platformu TikTok, içerik üreticilerinin para kazanmalarına olanak sağlayacak ‘TikTok Pulse’ özelliğini duyurdu.
Yeni özellikle, TikTok’ta yeni bir reklam ürününü tanıtarak, içerik üreticisi ve bin takipçisi olan herkes reklamlardan para kazanabilecek. YouTube içeriklerine benzer bir stratejiye geçeceklerini açıklayan şirket, içerik üreticilerin kazandıkları miktarı artırmayı planlıyor.
Web Tekno’nun aktardığına göre, TikTok tarafından geçtiğimiz gün yayınlanan bir blog yazısında ‘TikTok Pulse’ adı verilen yeni bir özellikten bahsedildi. Yazıda TikTok’ta çekilen ‘en iyi videoların’ reklamların yanında görünmesine olanak sağlanacağından bahsediliyordu.
ÖZELLİK RESMEN DUYURULDU
Peki bu içerik üreticilerin gelirlerini nasıl etkileyecek? İçerik üreticilerinin videoları en iyi videolar arasında yerini alırsa, yanında yayınlandığı reklamın gelirlerinin bir kısmı içerik üreticilerine aktarılacak. TikTok, bugün yaptığı duyuruyla özelliğin kullanıma açıldığını resmen duyurdu. Özelliğin ilk olarak Amerika’da kullanıma sunulması ve ardından tüm dünyaya yayılması planlanıyordu.
İLK AŞAMADA 100 BİN TAKİPÇİ ŞART
Bu özellikten bahsedebilmek için videoların platformdaki en iyi videolar arasında ‘yüzde 4’lük’ bir dilimde yer alması gerekiyor. En az bin takipçisi olanlar, ‘Markalı Görev’e katılmaya hak kazanıyor ve videoları uygun sıralamada yer alırsa, gelir elde edebiliyor. Ancak ilk aşamada sadece takipçi sayısı 100 bin ve üzeri olan kullanıcılar bu özelliğe katılmaya hak kazanabiliyor.